خبرهای داغ:
رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین؛

۱۰ درصد رتبه‌های برتر دانشگاه‌های استان مشمول طرح ملی بورسیه صنعتی هستند 

رجب پور گفت: در طرح ملی بورسیه صنعتی، دانشجویان از لحاظ علمی رصد می‌شوند، در حال حاضر رتبه‌های زیر ۲ هزار و نیز ۱۰ درصد برتر رتبه‌های دانشگاه‌های استان مشمول این طرح هستند.
کد خبر: ۹۵۳۲۵۲۰
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹

 

قزوین_ به گزارش بسیج، صبح امروز نشست خبری رئیس مرکز آموزشی فنی و مهندسی بوئین زهرا با حضور دکتر علی رجب‌پور؛ رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین و نمایندگان واحد‌های صنعتی و تولیدی هفت الماس و پاکنام در سالن جلسات حوزه هنری استان قزوین برگزار شد.

علی رجب پور رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین در این نشست بیان کرد: طرح ملی بورسیه صنعتی دانشجو، امسال به طور آزمایشی در کل کشور اجرا می شود. پس از اجرای این طرح برای اولین بار در استان یزد، بنیاد نخبگان تصمیم گرفت این طرح را در کشور ایجاد نماید و امسال ۱۴۰۰ ظرفیت در کل کشور در وزارت علوم تایید و به صورت رسمی در دفترچه کنکور درج خواهد شد.

وی گفت: اقبالی که امروز نسبت به دانشگاه فرهنگیان وجود دارد یکی از دلایل آن امنیت شغلی است و همین موضوع یکی از شباهت های طرح بورسیه صنعتی و دانشگاه فرهنگیان است. امسال با کمک بنیاد نخبگان و همکاری وزارت فناوری و وزارت صمت، طرح ملی بورسیه صنعت در دفترچه کنکور ثبت شد. 

رجب پور اظهار کرد: در استان قزوین دانشگاه فنی و مهندسی بویین زهرا در این طرح خوش درخشید و از صد نفر کد رشته که به استان قزوین اختصاص یافت ۸۶ کد رشته به بویین زهرا تعلق گرفت و ۱۵ کد رشته نیز در دانشگاه امام خمینی تعلق گرفت و امیدواریم سال آینده این ظرفیت را بتوانیم افزایش دهیم. 

رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین عنوان کرد: امیدواریم صنعت از خروجی این طرح بهره مند شود. آنچه در صنعت تعهد می باشد این است که حقوق این دانشجویان را پرداخت نماید و دانشجو متعهد است به ازای تعداد سال هایی که از این طرح بهره مند شده به همان صنعت خدمت نماید.

وی افزود: ما باید تلاش کنیم رتبه های برتر کنکور را به سمت این کد رشته ها سوق دهیم. این طرح در حال حاضر برای کسانی است که رتبه های زیر ۲۰۰۰ داشته باشند. 

رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین یادآور شد: ما معتقدیم اگر این طرح به خوبی اجرا شود بخش زیادی از مشکل اشتغال دانش آموختگان حل خواهد شد. 

رجب پور با اشاره به پذیرش دانشجویان بومی در این طرح ملی اضافه کرد: دانشجویان بومی استان های البرز و قزوین می توانند در این انتخاب رشته شرکت کنند و اولویت برخی رشته ها ویژه ساکنین شهرستان بویین زهراست. کسانی که کد رشته ها را انتخاب می کنند علاوه بر اینکه در کنکور حائز رتبه شدند، طی مصاحبه ای با حضور نمایندگان صنعت و دانشگاه پذیرفته می شوند.

رجب پور بیان کرد: واحد‌های درسی این دانشجویان طوری ایجاد شده که بتوانند در محیط همان صنعت حضور یابند و دانشجویان از نظر بیمه حوادث در طول دوران تحصیلی بیمه هستند.

وی در پایان گفت: از ۱۰۰ نفر سهمیه استان قزوین، طبق اعلام نیازی که بخش صنعت داشته، ۲۰ نفر نیروی خانم و ۸۰ نفر نیروی آقا هستند.

طرح ملی بورسیه صنعتی موجب ایجاد تعادل بین تخصص و شغل فرد می شود

در ادامه محمود کوشیار، مدیر منابع انسانی شرکت هفت الماس بیان کرد: صنعت بیشتر به نتیجه نگاه می کند و کلیات این طرح با توجه به بررسی کارشناسی موفق، طرح موفقی است. چرا که چند موضوع برای صنعت مهم است. از جمله کاهش نیروی انسانی که در جریان است، نگرش به کار در نسل جدید و خلأ نیروی کارآمد و کارشناس در کل کشور احساس می شود.

وی گفت: مزایای این طرح این است که دانشجو از بدو ورود به دانشگاه با فضای کار و‌ صنعت آشنا می شود. معضلی که بین قشر دانشجو وجود دارد این است که در یک مسیر تحصیل و در مسیر دیگری کار می کنند و این طرح موجب می شود که دانشجو در مسیر تحصیل و به طور تخصصی کار کند. همچنین دانشجو بعد از فراقت از تحصیل با توجه به کسب تجربه در این طرح، بعنوان نیروی متخصص وارد عرصه کار می شود. 

 ابوالفضل مهدیون مدیر شرکت پاکنام نیز در این نشست بیان کرد: نیروی انسانی یکی از مهمترین مسائلی است که برای صنعت چالش ایجاد کرده و این همکاری دانشگاه و صنعت کمک می کند که سریعتر و بهتر نیروهای متخصص را جذب کنیم. 

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار